1
Intro: uge 8 og 9.
Afvikling:
I
løbet af marts
Foråret
2014
|
Min. 1 modul pr. fag |
Fokus: Det særfaglige perspektiv. Altså de enkelte fags fokus
på metode, som det er beskrevet i fagets læreplan.
Der indledes med et ½ moduls intro til AT generelt ved
repræsentanter fra ATU.
Eleverne får udleveret en AT1-skabelon, hvor de selv udfylder,
hvordan de enkelte fag har haft fokus på metode, empiri og teori.
|
…kende til tredelingen i fakulteter (humaniora, naturvidenskab og
samfundsvidenskab).
…kende til hvordan de enkelte fag forstår nøglebegreber metode,
empiri og teori. (Meget gerne på baggrund af AT-håndbogen
(e-bog), som alle elever får stillet til rådighed i februar 2014). |
ATU opfordrer til, at eleverne laver diverse småopgaver eller
øvelser som giver praktisk erfaring med anvendelse af de tre
nøglebegreber.
Udfyldt AT1-skabelon. |
ATU-ansvarlige: PG+Sv
I
relation til toning af studieretninger anbefales det klasseteams, at
der arbejdes med et overordnet emne for den enkelte klasse.
Det er vigtigt, at lærerne tydeliggør for eleverne, når der arbejdes
med AT1. |
Introdu-cerende |
2
April-maj.
Evalueringsdag i eksamensperioden. |
Min.
14
|
Lærerne beslutter sig for at arbejde med et emne, som
eleverne fordyber sig i.
Eleverne præsenteres for, hvordan man formulerer underspørgsmål
indenfor de medvirkende fag.
Fagekskursionen
i maj må meget gerne anvendes til AT2-forløbet.
|
…se to fags belysning af et emne.
…kunne besvare
metodisk funderede underspørgsmål
til et emne og eventuelt selv kunne konstruere underspørgsmål ved
anvendelse af fagenes metode, (tilgængelig) empiri og teori
(tag udgangspunkt i hvad de har lært i AT1). |
Underspørgsmål konstrueres og besvares skriftligt.
Mundtlig evaluering på en dag i eksamensperioden.
Lærerne bestemmer selv evalueringsformen.
Der arbejdes i grupper med lærerkonstruerede underspørgsmål og
eventuelt elev-konstruerede underspørgsmål.
Fokus på om underspørgsmålene er relevante for emnet, og om de kan
besvares med fagets / fagenes metode. |
ATU-ansvarlige: Sv +TM
De involverede faglærere fastlægger tidspunkt for afholdelse, emne,
underspørgsmål, det skriftlige produktkrav samt den mundtlige
evalueringsform. |
- A
|