Procedure for AT4 2g studietur 2017
Styredokument for AT4
Årgang - altså det år, hvor klassen startede på VG:
2012
2013
2014
2015
2016
Årgang 2013
AT4
styredokument (pdf)
TIDSPUNKT:
AT4 ligger omkring uge 13,
hvilket er ugen før påskeferien og det er op til de involverede lærere selv at
fastsætte de nøjagtige datoer.
Det er op til de
involverede lærere at bestemme sagen i den grad, de ønsker samt at opstille et
ressourcerum, som eleverne kan arbejde med (igen, hvis de så ønsker det).
Studieturen lægger op til mange forskellige arbejdsformer, og det er op til de
involverede lærere at sætte rammerne og lade eleverne udfylde dem.
OMFANG
FOKUS:
Talepapiret og den
mundtlige formidling
AT-faglige mål
I AT4 skal der arbejdes med følgende
AT-faglige mål fra læreplanen:
-
A. tilegne sig viden om en sag med
anvendelse faglige metoder
-
B.
foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på dette
grundlag opstille og behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge
resultatet heraf
-
D. vurdere de forskellige fags og
faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete sag
Kompetencemål (Eleverne skal)
·
… selv formulere en tværfaglig
problemformulering
o
Der skal opstilles og besvares
underspørgsmål. Der er også metodeafsnit som i AT3
·
…mundtligt formidle fagligt stof
på rejsen med udgangspunkt i et oplæg/talepapir (vigtigt!): disposition,
mindmap, cue cards, stikord, etc.
Produktkrav
-
en del-synopsis
o
synopsen er forkortet i antal af
underspørgsmål, ingen perspektivering og ingen spørgsmål til videre undersøgelse
-
Mundtlig formidling af fagspecifikt stof.
Progression - Fra AT3 til AT5
|
AT-faglige mål |
Kompetencer |
AT3 |
B. foretage valg, afgrænsning og
præcisering i arbejdet med sagen og på dette grundlag opstille og
behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge resultatet
heraf
D. vurdere de forskellige fags og
faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete
sag |
…konstruere og
opstille underspørgsmål samt besvare disse
…skrive et
metodeafsnit, der forholder sig til eget metodisk arbejde og
metodiske overvejelser om muligheder/begrænsninger
…konkludere på
problemformuleringen/sagen |
AT4 |
A.
tilegne
sig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og faglige metoder
B.
foretage
valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på dette
grundlag opstille og behandle en problemformulering samt selvstændigt
fremlægge resultatet heraf
D.
vurdere
de forskellige fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger i
forhold til den konkrete sag |
… selv formulere
en tværfaglig problemformulering. Der skal opstilles og besvares
underspørgsmål. Der er også metodeafsnit som i AT3
… mundtligt formidle fagligt stof
på rejsen med udgangspunkt i et oplæg/talepapir (vigtigt!):
disposition, mindmap, cue cards, stikord, etc. |
AT5 |
Alle faglige mål er i
spil, da der skal afleveres en fuld synopsis |
|
|