Styredokument for AT3
Årgang - altså det år, hvor klassen startede på VG:
2012
2013
2014
2015
2016
Årgang 2015
AT-faglige mål
I AT3 skal der arbejdes med
følgende AT-faglige mål fra læreplanen:
-
B. foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet
med sagen og på dette grundlag opstille og behandle en problemformulering samt
selvstændigt fremlægge resultatet heraf*
-
D. vurdere de forskellige fags og faglige metoders
muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete sag
*Inden for det faglige mål B,
er det vigtigt at pointere at eleverne ikke selv opstiller en
problemformulering, men derimod arbejder med at konstruere underspørgsmål til en
læreropstillet problemformulering.
Kompetencemål
...konstruere og opstille underspørgsmål samt besvare
disse (tag udgangspunkt i hvad de har lært i AT2)
...skrive et metodeafsnit, der forholder sig til eget
metodisk arbejde og metodiske overvejelser om muligheder/begrænsninger (tag
udgangspunkt i hvad de har lært i AT1).
...konkludere på problemformuleringen/sagen
Produktkrav
En synopsis. Men ikke
en fuldstændig synopsis, jf. nedenstående to punkter:
·
Eleverne gives en lærerformuleret, tværfaglig problemformulering
og skal selv konstruere og besvare underspørgsmål skriftligt.
·
Desuden skal eleverne skrive et metodeafsnit og komme med
en konklusion på problemformuleringen, altså sagen.
|