Styredokument for AT2
Årgang - altså det år, hvor klassen startede på VG:
2012
2013
2014
2015
2016
Årgang 2015
AT2
STYREDOKUMENT
AT2-styredokument for årgang 2015(pdf)
Om rammerne for AT2
Tidspunkt:
AT2 ligger (så vidt muligt) i uge 19-20.
Moduler: Der afsættes i alt 12 moduler.
Fag: Dansk og Historie
Om
koblingen mellem AT2 og DHO’en
AT2 skal give mulighed for, at man
kan indlede arbejdet med DHO’en. Det er op til lærerne selv, om det er en
bestemt periode, et bestemt tema eller lignende, som man arbejder med i timerne.
I forbindelse med valg af fag findes der to modeller:
1)
Hvis lærerne ønsker det, kan man vælge, at klassen skal skrive i
begge fag. Dette sørger man så blot for bliver registreret på hjemmesiden.
2)
Hvis
man ønsker, at eleverne selv vælger fag, skal fag og emne være valgt i starten
af uge 20.
AT-faglige mål
I AT2 skal der arbejdes med
følgende AT-faglige mål fra læreplanen:
Kompetencemål
·
Besvare metodisk
funderede underspørgsmål til et emne og evt. selv kunne konstruere
underspørgsmål ved anvendelse af fagenes metode, (tilgængelig) empiri og teori.
·
Se to fags belysning
af et emne.
·
Arbejde med tekster,
der enten i sig selv udgør eller indgår i et større ressourcerum, som eleverne
efterfølgende kan bruge til deres DHO.
Arbejdsform
Individuelt eller gruppearbejde.
Produktkrav
Arbejdet i AT2 skal give et overblik over emnet, så der som afslutning kan
formuleres en problemformulering.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Til
orientering:
Om DHO’ens
rammer:
Tidspunkt:
Opgaven skrives i uge 21
Omfang: 6-8 sider
Elevtimer: 15 elevtimer
Rettetid: 1,7 timer ved ét fag. 2,25
timer ved begge fag.
Vejledning 1: I timerne i uge 19-20 (AT2) ang.
valg af fag, emne og problemformulering
Vejledning 2:
1 dag på skolen i uge 21, når eleverne er i gang med
opgaven.
PG/Do/11/02/16
7. Progression - Fra AT0 til AT3
|
AT-faglige mål |
Kompetencer |
AT0 |
Ingen.
Eleverne er kort blevet introduceret til AT gennem et oplæg fra ATU. |
En basal forståelse af at AT er et fag, som rummer flere muligheder og
hvor alle hovedområder og dermed fag kan bidrage konstruktivt. |
AT2 |
A.
tilegne sig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og faglige
metoder
|
…kunne besvare fagligt/metodisk funderede underspørgsmål til et
emne
…eventuelt selv konstruere underspørgsmål ved anvendelse af fagenes
metode, empiri og teori. |
AT3 |
A.
foretage valg, afgrænsning og
præcisering i arbejdet med sagen og på dette grundlag opstille og
behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge resultatet
heraf
D.
vurdere de forskellige fags og
faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete
sag
|
…konstruere og opstille
underspørgsmål samt besvare disse
…skrive et metodeafsnit,
der forholder sig til eget metodisk arbejde og metodiske overvejelser om
muligheder/begrænsninger
…konkludere
på problemformuleringen/sagen |
|